.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی: مردم نباید از دولت گدایی کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: «تمامی‌ کاندیداهای ریاست جمهوری در این دوره از تغییر سخن می‌گویند باید دید چه چیزی را می‌خواهند تغییر دهند و آیا قدرت تغییر چیزهایی که از مردم می‌گیرند را داشته و می‌توانند آنها را عملیاتی نمایند».

به گزارش شمال نیوز به نقل از آفتاب ، محسن رضایی افزود: «برگزاری انتخابات باعث می‌شود تا دنیا بفهمد تا در ایران بحث مردم سالاری دینی و دموکراسی جدی است».

وی گفت: «در انتخاب ریاست جمهوری کسی انتخاب می‌شود که آب و نان مردم، سیاست خارجی و اقتصادی و امنیت جامعه دست وی است به مدت چهار سال انتخاب می‌گردد که این انتخاب یک تصمیم مهم تلقی می‌گردد».

رضایی افزود: «اگر کسی در منزل خود سرمایه‌ای داشته باشد و بخواهد آنرا به دست گروهی بدهد بسیار حساس بوده و در مورد آن تحقیق انجام می‌دهد پس در مورد انتخاب ریاست جمهوری که سرنوشت تمام اقتصاد کشور از بانک مرکزی گرفته تا درآمدهای نفتی دست وی قرار می‌گیرد باید حساسیت بیشتری صورت گیرد».

وی تصریح کرد: «همه ما باید به تکلیف خود عمل نمائیم و موجبات رضایت خدا و خدمت به مردم را فراهم آوریم».

رضایی درباره انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: «تمامی‌ کاندیداهای ریاست جمهوری در این دوره از تغییر سخن می‌گویند باید دید چه چیزی را می‌خواهند تغییر دهند و آیا قدرت تغییر چیزهایی که از مردم می‌گیرند را داشته و می‌توانند آنها را عملیاتی نمایند».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «وقوع انقلاب اسلامی ‌در ایران به این خاطر صورت گرفت که مردم در بعد سیاست و معاش و فرهنگ از رژیم منحوس پهلوی ناراضی بودند از سیاست شاه راضی نبودند چون از سر تا پای آن را قبول نداشته و اصلا شاه را قبول نداشتند، قبول نداشتند که استعمار سرنوشت انها را رقم بزند».

رضایی گفت: «مردم از معاش خود نیز ناراضی بودند و می‌گفتند که چرا با وجود دارا بودن نفت ما باید محتاج بیگانگان باشیم».

وی تصریح کرد: «در رژیم سابق مردم از مسائل فرهنگی نیز ناراضی بودند واین نارضایتی در جوانان، زنان و مردان وجود داشت، مردم شاه را نمی‌خواستند، استبداد و استعمار را نمی‌خواستند و به این خاطر در این کشور انقلاب رخ داد».

وی گفت: «مردم در بعد معاش زندگی آبرومند، در بعد فرهنگ، اجتماع وضعیت فرهنگی خوبی را طلب می‌کردند و باید دید با وقوع انقلاب در 22 بهمن سال 57 چه تغییراتی رخ داده و چه تغییراتی صورت نپذیرفته است، باید تغییرات صورت گرفته را گرامی‌ داشته و آنهایی را که انجام نشده شجاعانه به سمت اجرایی شدن آنها پیش برویم».

کاندید دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: «انقلاب اسلامی‌ سیاست را تغییر داد، رژیم شاه را کنار زد، استبداد را کنار زد و آزادی آمد، تکروی کنار رفت و مردم در صحنه حضور پیدا کرده و سرنوشت سیاسی خود را بدست گرفتند».

وی تأکید کرد: «امروز ایران در بعد سیاسی و امنیتی قدرت اول منطقه است و در دنیا جزو 10 کشور اول قرار داریم ولی آیا معاش را نیز مانند سیاست حل کرده و فرهنگ را مانند سیاست تغییر داده‌ایم». ^^

رضایی گفت: «ما تا کنون نتوانسته‌ایم معاش مردم را مانند سیاست تغییر دهیم و نتوانسته‌ایم زندگی مردم را مانند بدست آوردن استقلال، امنیت به خوبی تغییر دهیم».

رضایی تصریح کرد: «در مسئله فرهنگ نیز همین امر حاکم است، شورای انقلاب فرهنگی داریم ولی تحول فرهنگی صورت نگرفته است، شورای عالی اقتصاد داریم ولی هنوز انقلاب اقتصادی صورت نگرفته است ».

وی افزود: «اگر این چهار سال آینده بخواهد مانند 30 سال گذشته باشد که همین وضعیت موجود ادامه خواهد یافت».

وی گفت: «همه دولت‌ها و مسئولین در طول 30 سال گذشته انسانهای دلسوز توانمند و شریفی بودند ولی در زمینه اقتصاد و فرهنگ نتوانسته‌اند انقلابی را در جامعه صورت دهند».

” اگر کسی در منزل خود سرمایه‌ای داشته باشد و بخواهد آنرا به دست گروهی بدهد بسیار حساس بوده و در مورد آن تحقیق انجام می‌دهد پس در مورد انتخاب ریاست جمهوری که سرنوشت تمام اقتصاد کشور از بانک مرکزی گرفته تا درآمدهای نفتی دست وی قرار می‌گیرد باید حساسیت بیشتری صورت گیرد. “


وی افزود: «دولت‌های گذشته کمترین توجه را به مسئله فرهنگ داشته‌اند و بار مسائل فرهنگی را به دوش مقام معظم رهبری انداخته‌اند، نمی‌شود گفت که دولت‌ها در زمینه فرهنگی هیچ کاری انجام نداده‌اند ولی می‌توان اذعان داشت که دولتهای قبلی و دولت فعلی از زیر بار فرهنگ شانه خالی کرده‌اند».

وی گفت: «اگر این دغدغه وجود نداشت شما مطمئن باشید که من وارد صحنه انتخابات نمی‌شدم، من خیلی تلاش کردم که یکی دیگر از دوستان وارد این عرصه شود تا ما هم کمک کنیم تا این انقلاب اقتصادی و فرهنگی با دست کس دیگری انجام شود که انجام نشد».

رضایی افزود: «با بررسی سوابق و تفکرات دوستان دیگری که در صحنه انتخابات وارد شده‌اند به یقین رسیدم که این افراد نمی‌توانند این انقلاب اقتصادی و فرهنگی را در جامعه بوجود آورند و ممکن است در صورت انتخاب شدن بتوانند بهبودی را بوجود آورند ولی نمی‌توانند مشکلات مردم را به صورت وسیع حل کنند».

وی گفت: «من به دنبال درخت کاری درآمد هستم تا به‌جای اینکه به مردم پول داده شود شغل آبرومندانه برای آنان ایجاد شود که بتوانند با عزت زندگی کنند و دست خود را به سمت دولت دراز نکنند، مگر دست دراز کردن سمت دولت در چارچوب احکام اسلامی‌است که مردم از دولت گدایی کنند، مردم چه احتیاجی به دولت دارند».

رضایی گفت: «مردم نیاز دارند تا دولت‌ها برای آنها شغل ایجاد کنند، به جای اینکه به آنها پول بدهند تا میوه بخرند، پول بدهند تا مردم درخت بکارند، پول بدهند تا مردم دامداری کنند نه اینکه تعرفه‌های واردات میوه و محصولات کشاورزی را پائین بیاورند، از آنطرف خشکسالی بوجود آید و کشاورزی ما با دو حمله بلایای طبیعی و حمله از سوی دولت مواجه شود».

وی افزود: «هم دولت با پائین آوردن تعرفه و هم خشکسالی به کشاورزی ایران آسیب وارد کرده است این در حالی است که وقتی خشکسالی می‌شود دولت باید از کشاورز حمایت نماید، یک دامدار که 20 میلیون تومان وام گرفته، طی دو سال امروز 29 میلیون تومان بدهکار است».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «زندگی مردم را باید از نگاه دیگر و جدید تغییر داد».

وی با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین گفت: «دولت از یک طرف برای مردم سهمیه‌بندی بنزین تعیین کرده و می‌خواهد قیمت آنرا بالا ببرد ولی هنوز نتوانسته‌ایم خودروی استاندار در کشور تولید نمائیم».

وی گفت: «ما تا کنون نتوانسته‌ایم خودرویی تولید کنیم که مطابق استاندار جهانی سوخت مصرف کند آنوقت از مردم می‌خواهیم تا در مصرف سوخت صرفه جویی کنند».

وی گفت: «اقتصاد در کشور باید به صورت اساسی بازنگری شود، به این خاطر من اصطلاح انقلاب اقتصادی را به کار می‌برم».

وی در خصوص مسائل فرهنگی گفت: «چرا جوانان که همواره فرشته‌های نجات ایران در انقلاب و دفاع مقدس بوده اند باید امروز به مشکل و دغدغه تبدیل شود، آیا فقط باید در برابر تهاجم فرهنگی باید گشت راه بیاندازیم، این امر نشان میدهد که هنوز در جامعه مسئله فرهنگ حل نشده است».

وی با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: «امروز این دو فریضه محدود به ظواهر شده است، امر به معروف همان فریضه‌ای است که حضرت اباعبدالله جان خود را برای آن داد، ما امر به معروف را در جامعه کنار گذاشته‌ایم و به جای آن نقد منفی را در پیش گرفته‌ایم».

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌اظهارداشت: «امر به معروف فریضه‌ای همانند نماز و روزه است، این فریضه بدین معنی است که مردم می‌توانند مسئولین خود را مورد انتقاد قرار دهند اگر کسی از مسئولان کشور تخلفی می‌کنند به این معنی است که ما به این دو فریضه عمل نکرده‌ایم و مانند این است که نماز خود را نخوانده‌ایم».

وی تأکید کرد: «هیچ کس نمی‌تواند امر به معروف را در این جامعه تعطیل کند، نباید تصور کنیم چون جمهوری اسلامی ‌ایجاد شده کسی نباید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، امر به معروف و نهی از منکر نباید دولتی شود باید در اختیار خود مردم باشد».

رضایی در خصوص مسائل فرهنگی گفت: «مقام معظم رهبری مهندسی فرهنگی را گفته‌اند، نقشه فرهنگی کشور را ترسیم کرده‌اند ولی هیچکدام عملی نشده است».

وی گفت: «خدای ناکرده این امر می‌تواند باعث ایجاد جدایی بین مرجعیت و دولت شود و باعث شود تا دولت راهی غیر از رهبری و مرجعیت را در پیش بگیرد».

وی با بیان اینکه هدف من و دوستان من از ورود به صحنه انتخابات این است که کار نیمه تمام شهدا را به اتمام برسانم، افزود: «با این وضع موجود در قوه مجریه نمی‌توانیم تغییراتی که خواست مردم است و از دهان ما خارج می‌شود را انجام دهیم و نیاز داریم تا در مدیریت کشور بسیجی صورت گیرد و باید دست تمام کسانی را که می‌توانند کشور را اداره کنند بوسید و در اداره کشور از آنها استفاده کنیم».

رضایی گفت: «باید از افراد ارزشمند جامعه، جوانان و مدیریتی که در آن با کارآمدی و تواضع بتواند میلیونها جوان را به صحنه بکشاند تا شهیدانی چون باکری، همت و متوسلیان و دیگر شهدا را از دل این جوانان بیرون بیاورد استفاده نمود تا نسل اول انقلاب در آرامش قرار گیرد».


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.